חווית רכיבה בגליל – רותם

בית ספר לרכיבה בהנהלת רותם

* לימוד רכיבה לילדים ומבוגרים 04-6946897 | 052-2816293
* טיולים על סוסים לקבוצות וליחידים
* נסיעת כיף בכרכרה רתומה לפוני.

האורווה נמצאית בקבוץ מלכיה. מהכניסה לקבוץ ממשיכים ישר, בככר וליד תחנת הדלק פונים שמאלה. ממשיכים כ 200 מטר והאורווה משמאל.

על גב הסוס בגליל
בגליל יש מרחבים עצומים ושטחים פתוחים המאפשרים רכיבה על סוסים, כשלמעשה מאז ומתמיד היה הגליל העליון חבל ארץ
של אנשי סוסים ובוקרים. אז נכון שזה לא ממש המערב הפרוע, אבל טיולי סוסים בגליל העליון הם בהחלט תענוג אמיתי. הקשר
בין הסוס לאדם כאן הוא עתיק יומין. השומרים הראשונים בהתיישבות היהודית נראו תמיד רכובים על סוסים. בוקרי הגליל, אף
הם ידעו לרתום לעבודה את סוסיהם ושמרו בלילות על עדרי הבקר כשהם מעל לאוכף. בעבר הסוס היה דרך ההתניידות
היחידה בגליל, ומתיישבי הגליל בשנים שלפני קום המדינה וגם אחרי הרבו להסתייע בסוסים. כיום הרכיבה על הסוסים בגליל
העליון היא פשוט תענוג בעשרים השנים האחרונות הופכת הרכיבה על הסוסים בישראל ליותר ויותר פופולרית. 

חווית רכיבה בגליל
הגליל מתאים מאוד לרכיבה על סוסים. נופי הגליל נפלאים והרכיבה בהם היא תענוג אמיתי. זה גם כמעט המקום היחיד בארץ שאפשר בו לרכוב בשבילי הרים ליד מים זורמים, בצד שדות חקלאיים. אפשר לעשות את זה על ההרים מסביב לכנרת, למשל, על שפת הכנרת ואפילו באגמון החולה הקסום. 

כשמזג האוויר נפלא, ממש כמו עכשיו בסתיו, והנופים נהדרים – הרכיבה על סוסים היא חוויה מיוחדת מאוד. מסלולי הרכיבה בגליל הם רבים ומגוונים אפשר לצאת לסיבוב קצר של שעה עד שלוש שעות במסלולים שנבחרו מראש – ולחילופין אפשר לצאת למסלולים של יום שלם ואפילו למספר ימי רכיבה במסלול חוצה גליל. 

קחו בחשבון שאם אין לכם נסיון רכיבה כדאי קודם להתנסות ברכיבה לזמן מוגבל. הרכיבה דורשת מאמץ גופני מסויים ואותו תצטרכו לסגל לעצמכם. יש גם צורך ללמוד לרכוב, למרות שאין צורך בידע מוקדם. המשתתפים בשיעורי הרכיבה בחוות השונות בגליל מקבלים הסבר קפדני בתחילת הרכיבה על השליטה בסוס, על ההתנהגות עם הסוס ועל ההתנהגות במהלך הרכיבה. 

אפשר לעשות את הרכיבה באיטיות, אחר כך ללמוד לדהור, אבל כל זה דורש נסיון ומיומנות ובעיקר קצת אומץ. מי שיעלה בפעם הראשונה בחייו על גב סוס בוודאי יתרגש מאוד. זה לא באמת מפחיד כמו שזה נראה, ועם הנסיון יעלמו גם החששות. קחו בחשבון גם שהסוסים המשמשים בחוות הרכיבה הם סוסים שנבחרו בגלל מזגם השקט והנוח. רובם כבר מנוסים בטיולים כאלה, על רובם כבר רכבו עשרות אנשים. ובכל זאת, לא יזיק לזכור שבכל זאת מדובר בבעלי חיים ולכן התנהגותם לא תמיד צפוייה מראש. באופן כללי, אפשר להגיד, שהרכיבה היא בטוחה ושאין לחשוש. 

הרכיבה בגליל מתקיימת בקבוצות של מספר רוכבים, לא יותר מעשרה איש לסיור. יש סיורים שבהם מספר המשתתפים קטן יותר ויש גם סיורים זוגיים ורומנטיים. לכל מספר רוכבים יש מדריך מלווה המשמש כמדריך רכיבה ומדריך שטח גם יחד. הוא גם יעזור לכם בכל הנוגע לרכיבה על הסוס ויפתור כל בעיה הקשורה לסוסים שתצוץ, וגם ידע להסביר לכם על המקום בו תבקרו.

בית ספר לרכיבה בקיבוץ מלכיה
(מתוך “מסע אחר” באינטרנט, יולי 2009 )
כתב: ערן אלדר, 2003
טלפון: 052-2816293

בחוות הסוסים שבקיבוץ מלכיה אפשר לקחת שיעורי רכיבה, להצטרף לטיולי רכיבה או – מה שמתאים אם אתם מצוידים בקטנטנים – לנסוע ברחבי הקיבוץ בכרכרה הרתומה לפוני. האטרקציה העיקרית היא הטיולים שעוברים בקיבוץ, במטעים הסובבים אותו, במדרונות הרי נפתלי וברחבי הגליל. יש טיולים קצרים שנמשכים שעה עד שלוש שעות ומתאימים גם למי שלא רכב מעולם ויש טיולים שנמשכים יום שלם ואפילו מספר ימים ומתאימים לרוכבים מנוסים.

התחבר אל האתר
דילוג לתוכן